Over mij, Harmen Scholtalbers: bikefitter, wielrentrainer en rallynavigator

‘Ik breng je naar de top en erover’

Zes keer de Dakar Rally

Nu: BikeFitter

Ik reed zes keer de Dakar Rally.
En eigenlijk ben ik projectontwikkelaar in het vastgoed.

In die rally-auto ben ik al meer dan 25 jaar de navigator, de bijrijder dus. Ik ben het poppetje ernaast die de coureur het vertrouwen geeft om vol gas te blijven gaan.
Ik vráág niet of hij het kan, ik zég dat hij het kan.
Moet ik het wel goed inschatten natuurlijk, want zo’n rally kan je je leven kosten. Als ik de foute inschatting maak.

Tot nu toe ging het zes keer goed…

Stel je fiets optimaal af met een BikeFit door BikeFitter Harmen Scholtalbers - Wielrenschool Emmeloord

Harmen Scholtalbers

Het grote vliegwiel achter de Wielrenschool

Wat wil je weten? Zeg het maar! Het grote vliegwiel achter de wielrenschool ben ik. Harmen Scholtalbers: even over de 50, nog steeds bij Joke en woonachtig in Kraggenburg, vlakbij Emmeloord.

Beter dan goed

In de bouw werkt het ook zo. Ook daar gaat het om doorbijten.
Gá je die oplevering halen? Of probéér je het alleen?
En ís die muur sterk genoeg? Of hoop je dat hij het houdt?

Of je het haalt, hangt af van je voorbereiding, je materiaal, de keuzes en je instelling. Dat is geen kwestie van hopen, maar van gedegen voorwerk.

Als je eenmaal met mij werkt, weet je dat ik niet zomaar loslaat.
Ik wil beter dan goed.

Mijn echte passie

Dat brengt me ook bij de Wielrenschool, mijn echte passie.
Op mijn 14e reed ik de Elfstedentocht op de fiets. Dat deed zeer, en dus belandde mijn fiets in een hoek.
Jaren later pakte ik de draad weer op.
Als jongetje had ik Joop Zoetemelk de Tour zien winnen en dat zat diep verankerd in mijn brein.
Zoiets wilde ik ook, maar dat kon ik niet alleen.
Ik ontdekte dat een goede trainer de oplossing is voor al die fouten die ik had opgestapeld in de wielrennerij: de verkeerde fiets, technisch te hard fietsen, zadelpijn en bijna overtraind raken.

Harmen Scholtalbers geniet in de Eifel met de Wielrenschool
En ik ontdekte nog iets

Blijven Trappen

Ik leerde dat wielrennen vooral gaaf is als hobby, als passie voor een enorme groep mensen die buiten willen sporten, afzien, maar ook genieten.

Dat de fiets ideaal is om individuele vrijheid te combineren met de gezelligheid van een groep.
En dat als je de draad van het fietsen eenmaal weer hebt opgepakt, hoe dat doorwerkt in je emotionele weerstand, in je relatie, je gezondheid en je werk.

Daarom zit ik het liefst de hele week op de fiets. Doe ik niets liever dan je fiets perfectioneren zodat je steeds gemakkelijker beweegt en jij met een steeds bredere grijns van je fiets afstapt.

#blijventrappen

Mooier is er niet. Ga je mee?

Haak aan!
Wil je me volgen?

dat kan ook virtueel

Ik zit op Twitter, Facebook, Instagram en af en toe op LinkedIn.
Maar meestal op de fiets.

Een fiets die past

Wil je net zo’n goed afgestelde fiets?

Boek dan een bikefit of probeer het eerst zelf met mijn gratis afsteltips voor pijnvrij en vooral beter fietsen.

Mee op reis?

Nederland, Spanje, Frankrijk of de Eifel

Een fietsreis om nooit te vergeten!
Een dag in Nederland, een weekend in de Eifel of een hele week in Spanje of Frankrijk. Kies maar!