4 beoordelingen voor (voor review) Trainen met de Wielrenschool (EC-HRV)

1. Robby Jager

Ik was zo’n type die áls die traint…veel te hard traint. Daardoor eigenlijk altijd moe na een training, of niet voldaan omdat ik vond ‘dat ik niks gedaan had’.
    Het was een eye-opener om mijn eigen hartslagzones (verschillend per dag!) te ontdekken en daar je training op aan te passen!
    Ideaal ook om wekelijks feedback te krijgen via de Zoom Q&A. Ik kreeg de tip om mijn cadans aan te passen om makkelijker tussen de zones te bewegen.
    Veel minder vermoeide benen, sneller hersteld na een training en makkelijker harder en verder fietsen.
    Missie geslaagd. Echt een aanrader, en het kan zowel binnen als buiten.
    Dankjewel Harmen!

2. Luc klomp

Getriggerd door een fietsmaatje, die steeds beter ging fietsen, enthousiast was over de trainingsprogramma’s en hier ook door afviel, heb ik de website van de “Wielrenschool” bekeken en contact opgenomen met Harmen. Goed verhaal, makkelijke filmpjes en herkenbare teksten . Allemaal redenen om me op te geven voor het HRV traningsprogramma. Na zes jaar zelf ploeteren in een tourclub, daar ga ik dan : doel afvallen en plezier terug krijgen in het fietsen. 12 weken lang meten, trappen en veel aangeleerde manieren afleren werd mijn missie. Ik had geluk, een fietsmaatje kende de processen en ging volledig met me meedoen, dusnog een grotere stok achter de deur.
    Nou moet ik erbij vertellen dat ik wel een maatje meer heb en daardoor ook erg sterk in de benen ben. In de groep reden we 30 gemiddeld en had ik trapfrequentie 70, dat kon ik heel lang volhouden. Maar bij elke klim of langere tocht, moest ik flink inleveren en lag ik de rest van de dag voor pampus. De eerste weken zijn echt vreemd; anders denken, anders trappen en geen grote ritten, maar programma’s van maximaal 1,5 uur. Word je daar beter van…??
    Maar langzaamaan kreeg ik het door en ging ik mijn hartslag beter begrijpen en mijn trapfrequentie ging omhoog. Tussendoor online informeren bij Harmen en daarnaast een bikefitting uit laten voeren. Daarna ging het in een stroomversnelling, de pijntjes verdwenen, geen gewip meer op het zadel en de frequntie klom inmiddels naar 95.
    Natuurlijk één ding is zeker, je moet het zelf doen!! Blijven rijden en blijven trainen volgens schema en er verandert echt iets. Inmiddels zit mijn programma erop en trap ik heerlijk 90/95 omwentelingen en kan ik weer gemakkelijk met de groep mee, al rijd ik nu ook graag alleen of samen met mijn vaste fietsmaatje. Fietsen is weer leuk ?.
    En het bijzondere aan dit alles, is dat inmiddels mijn vrouw ook is gaan trainen. Geen hoge snelheden, maar gewoon hoge frequenties trappen, zo kun je samen ook prachtige tochten maken en ben je toch aan het trainen.
    Voor mij is de Wielrenschool een echte aanrader geweest. Dank Harmen Scholtalbers.
    Luc Klomp
    Tourclub Boxmeer

3. Kirsty Visser-Veenstra

13 weken lang een feest om te fietsen, 13 weken lang afwisselend trainen, 13 weken lang al mijn vragen beantwoord krijgen over fietsen, hartslag, beentempo, conditie, ademen en alles wat het trainingsprogramma te maken heeft. 13 weken lang…….en het vloog voorbij!!
    Ik heb geleerd dat er een verschil is tussen fietsen en trainen op de fiets. Ik heb vooral gemerkt dat ik vaak te hard hebt gefietst en haast niet rustig of echt intensief. Ik heb ervaren hoeveel sneller ik herstel tussen de trainingen als ik mij aan het schema en de adviezen houd en ik heb geleerd hoe belangrijk ademen en luisteren naar jouw hartslag is. Kortom een echte aanrader voor iedereen die ook dit verschil wil ervaren! Een geweldige manier om de winter door te fietsen. Ik kijk uit naar het vervolg! Reuze bedankt Harmen!!

4. Michiel van Rossum

Misschien herken je het wel. Je hebt het fietsen (weer) opgepakt en na 35 km ben je er eigenlijk wel klaar mee. Een pijntje hier, een pijntje daar en het doelloos rondtrappen ben je op een gegeven moment ook wel zat. Per toeval kwam ik een filmpje van Harmen van de Wielrenschool tegen. Een bikefit geboekt en met een juist afgestelde fiets liep ik de deur uit. Dat had ik jaren eerder moeten doen.

Ik ben toen ook gestart met trainen via de Wielrenschool. En ben nu drie maanden verder. 13 weken afwisselend trainen, van alles leren over fietsen, hartslag, beentempo, conditie, voeding, ademen en het trainingsprogramma. Het bevalt mij zo goed, dat ik voor een jaar ‘bijgetekend’ heb 😊.

Het schema is supergoed te combineren met het gezinsleven en werk. Elke week krijg je een nieuw schema. De trainingen doe je zelf (wanneer het jou uitkomt), maar ook weer samen. Want elke dinsdagavond komen we online bij elkaar. Dat geeft toch de saamhorigheid van een club. Kan je een keertje niet, ook goed. Met Harmen de zeer betrokken en gepassioneerde trainer. Hij neemt alle tijd, en we kunnen met al onze vragen over de trainingen en van alles rondom wielrennen bij hem terecht.

Van ‘dom’ rondtrappen merk ik dat ik nu veel prettiger op de fiets zit en efficiënter aan het trappen ben. En die grens van 35 km ligt nu veel hoger. Dat was niet het belangrijkste, heb weer veel lol op de fiets. Het voorjaar staat voor de deur. Dat wordt echt genieten.

Een beoordeling toevoegen

(voor review) Trainen met de Wielrenschool (EC-HRV)

(4 klantbeoordelingen)

Klik HIER om 1 van de opties te kiezen.